Sparkable Bolt
Voorheen Gerrits Logo Gerrits e-commerce & MDL Logo MDL Online

Huisman

Huisman over Sparkable: snelheid, expertise en bitterballen

Doel

Weer vooroplopen in de markt. Dat was het doel.

Bij Huisman draait alles om bouwen, letterlijk en figuurlijk. Het familiebedrijf heeft drie takken: hallenbouw, renovatie en bouwmaterialen. In dat laatste team zit Sjoerd Brouwers, hij is verantwoordelijk voor de webshop en online marketing. Toen de webshop aan een flinke opknapbeurt toe was, klopte Huisman bij Sparkable aan. Een samenwerking die inmiddels zeven jaar staat als een huis en waar korte lijnen en expertise centraal staan.

Team

  • Klant - Huisman Bouwmaterialen
  • Partner - Hyvä

Platforms

  • Magento 2
  • Hyvä thema

Het vraagstuk: een webshop klaar voor de toekomst

Met een verouderde website liep Huisman tegen de grenzen van hun digitale omgeving aan. “Door onze grote configureerbare artikelen met een eigen prijzenmatrix was onze oude site heel traag,” vertelt Sjoerd. “We wilden een website die overzichtelijk, snel en mobiel geoptimaliseerd is. Sparkable begreep dat meteen. We gaven groen licht en sindsdien is alles in een stroomversnelling gekomen.”

De oplossing: Hyvä-thema

Een snellere website dus, geoptimaliseerd voor mobiel. De oplossing? Een nieuw fundament met een modern jasje voor de webshop. “Sparkable stelde het Hyvä-thema voor; een volledig vernieuwd design met de nieuwste technieken” aldus Sjoerd. “Alles werd op de schop genomen, van de look & feel tot de mobiele prestaties. Dit betekende niet alleen een visuele make-over, maar ook een geoptimaliseerde gebruikerservaring en naadloze integratie van systemen. Daarnaast heeft Sparkable de eerder ontwikkelde schuifdeuren- en zetwerk configurator in de nieuwe webshop geïntegreerd. Het resultaat? Een site die perfect presteert op mobiel en desktop, én snel is.”

De werkwijze: korte sprints

De ontwikkeling van het Hyvä-thema vloog Sparkable aan als een los project met taken. Voor het reguliere onderhoud koos Huisman voor het Magento Beheer Abonnement (MBA) van Sparkable. “Elke twee weken hebben we een sprintmeeting waarin we prioriteiten stellen,” zegt Sjoerd. “Alles wordt ingeschat qua uren, en we kunnen makkelijk schuiven zonder dat de planning in de war raakt. Deze sprints werken heel overzichtelijk en efficiënt. Zo zitten we kort op de bal en kunnen we snel schakelen. We hoeven nooit lang te wachten op Sparkable.”

Het resultaat: tevreden klanten

Hoewel het nog te vroeg is om harde conversiecijfers te zien, zijn de reacties uit de markt veelbelovend. “Klanten noemen de nieuwe site overzichtelijk en snel, en dat is precies wat we wilden bereiken,” aldus Sjoerd. “Het voelt goed dat Sparkable altijd klaarstaat om problemen meteen op te lossen. Ook bij het tweede grote project, de webshop Schroefdirect.nl, werd hetzelfde Hyvä-thema toegepast. Ook daarover zijn we tevreden.”

De samenwerking: klare taal

Wat maakt de samenwerking met Sparkable zo sterk? Volgens Sjoerd zijn het de korte lijnen en de no-nonsense mentaliteit. “Ze zijn goed bereikbaar, denken mee en schakelen door. De communicatie is helder. En als ik een keer toch iets niet begrijp, wordt het meteen helder uitgelegd. Geen wollige adviezen, maar praktische oplossingen.”
Maar de samenwerking gaat verder dan dat. Zo trakteren beide partijen weleens op iets lekkers. “Bij spoed hebben we een keer rijstevlaai langsgebracht als bedankje”, aldus Sjoerd. “En bij de lancering van de vernieuwde webshop kwam Sparkable met een schaal bitterballen om het succes samen te vieren. Ook bij de lancering van Schroefdirect.nl kwamen ze langs, toen met worstenbroodjes. Dat zegt genoeg over de samenwerking.”

Sparkable en Huisman: samen bouwen aan digitale groei

Met Sparkable als partner heeft Huisman niet alleen een moderne webshop, maar ook een solide digitale strategie. Of het nu gaat om technische updates, nieuwe functionaliteiten of slimme oplossingen, Sparkable staat naast Huisman om de groeiambities waar te maken.
“Als je op zoek bent naar een partij die snelheid combineert met expertise én gezelligheid, dan zit je bij Sparkable goed,” besluit Sjoerd. En als er iets te vieren valt? Dan staan de bitterballen klaar.
Meer ontdekken over Huisman? Bekijk hier de bedrijfsfilm!